lördag 19 mars 2016

Sicklar - nu ger vi fan i detta!

Under sex år så har jag krängt parkettsicklar via bloggen. Nu får det tammejfan vara nog!

Jag vete fan hur många hundra sådana här underbara verktyg jag svarvat genom åren. Det är mig en sorg att jag måste sluta, men så är det. För egen del känns det som om en epok går i graven!

Dessa oumbärliga verktyg - som jag och Michael använder varje dag och omöjligen kan vara utan- kommer fortsättningsvis endast att säljas i Varvsaffären på Saxemara Båtvarv.

Varför?

Jo, därför att vi inte har råd att fortsätta med att tillverka dem för hand, à la minute. De är tidsödande och därför dyra att hantverka! Om vi skulle sälja dem för vad de faktiskt kostar att tillverka, så skulle de gå lös på omkring 790 kronor, och jag misstänker att få är intresserade att betala så mycket för en sickel. För de som ändå är det, så kommer vi att fortsätta att tillverka ett knippe då och då, för att sälja i vår affär och vid diverse evenemang.

Den som hädanefter snabbt behöver en parkettsickel hänvisar vi till Raines Trägolv. Han har finfina stål.

Inga kommentarer: