fredag 16 december 2011

It's a curse, a terrible curse!

Kolla bilden nedan och lägg märke till tanklocket på snurran. Det är sista bilden det är med på innan det slet sig och försvann i djupet i södra Kalmarsund en kall och mörk aprilnatt 2010.

Om någon vet hur man får tag i ett tanklock till en Yamaha Malta 4hp så är ingen tacksammare än jag för den informationen. Lägg gärna märke till det okristliga vårvädret på bilden. Så kallt, dimmigt och regnigt som det kan bli på sjön i April.

Kalmarsund är min nemesis. Där händer all skit. På vägen mellan Oskarshamn och Karlskrona för två år sedan tappade jag det otappbara tanklocket. Hur det lyckades slita sig ur kedjans grepp är ännu en outredd sak.

Sedan dess har jag tappat inte mindre än tregge s k nödtanklock i sagda farvatten. Jag är under en förbannelse, en hemsk förbannelse.

1 kommentar:

Anonym sa...

Malta tanklock finns som reservdel hos t.ex Skruvad.se med del nummer 6L5-24610-21. Kostar dock sin vikt i guld: kring 500 Kr plus porto.
Mvh Andreas