tisdag 18 mars 2014

Saxemara Båtvarv får ett rejält ansiktslyft

Jodå, undertecknade och nytillträdde varvsarrendatorn blev just denna afton -efter åtskilliga 14-timmarsdagar- klar med "lille verkstan". Alltså med den mest ursprungliga delen av varvet. Detta innebär i korthet att arbetet med båtar och snickerier drar igång som vanligt. Fast på ett oerhört mycket bättre och vackrare ställe än förut. Jag inser att det är få förunnat att kunna öppna verkstadsdörrarna och se rakt ut över havet, höra sjöfåglarna ge hals och känna vårvindarna svepa in! Jag säger bara: jajemen!

Nöjd varvsgubbe kopplar av framför vårens projekt: en 18-fots blekingseka i ek som skall levereras i maj. Rikhaltig text- och fotodokumentation utlovas på bloggen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Grattis uta bara den !!! Hoppas allt går bra för dej.

Önskar Hasse Konnman Korpemåla

Erik sa...

Men blir helt klart avundsjuk nör du beskriver ditt nya pyssel. Släng gärna upp ohemult mycket bilder av Varvet och hur du förändrar/vårdar dess byggnader. Själv går jag konstant med drömmen/tanken på hur min alldeles egna båt båtverkstad skulle utformas den dag jag får den möjligheten.

Anonym sa...

Ett stort grattis och lycka till i framtiden! Vi kanske kommer förbi i sommar och hälsar på för att se hur du har det.

Från familjen Ström-Frykman