tag:blogger.com,1999:blog-2878038993675023506.post3170697444927897104..comments2024-03-20T11:11:08.799+01:00Comments on Grisslan: Först upp, först i?Nyströmhttp://www.blogger.com/profile/02526653671253041968noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-2878038993675023506.post-72969760487133449172013-07-23T22:09:21.369+02:002013-07-23T22:09:21.369+02:00skickar en kommentar till för att få avisering av ...skickar en kommentar till för att få avisering av ev svarPeter Karlberghttps://www.blogger.com/profile/10445744266873581603noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2878038993675023506.post-67936909557781962222013-07-23T22:07:32.834+02:002013-07-23T22:07:32.834+02:00Hej och tack för en hel del intressant läsning!
L...Hej och tack för en hel del intressant läsning!<br /><br />Lite överraskande för mig blev jag med en gammal snipa förra veckan. Den har enligt uppgift varit i sjön förra året men legat på land utan några förberedelser för sjösättning i år. Den har en Yanmar YSE-motor som jag inte vet skicket på. Det jag skulle vilja göra är att tämligen snabbt fixa botten så att jag kan sjösätta och kolla upp hur motorn funkar. Därefter starta renoveringsprojektet i lugn och ro efter att den tagits upp igen.<br /><br />Funderar på om det finns något knep för att bottenmåla båten nu som skyddar tillräckligt och som inte i onödan ger merjobb när den inför nästa säsong ska renskrapas och inoljas - alltså något som går att måla på fawstän det bitvis är gammal färg, bitvis renskrapat där färgen släppt. Peter Karlberghttps://www.blogger.com/profile/10445744266873581603noreply@blogger.com